Vědomí, které chce zakoušet samo sebe

07.12.2020

Když už je mysl dostatečně unavena, když už vyčerpala všechny programy a iluze mysli, nastává přechod, změna stavu do Existence (Jsem). Vědomý pozorovatel se přesouvá do stavu Existence (Bytí), tedy vědomí si toho, že jsem samotným bytím, že jsem Existencí. A v tomto stavu je dobré setrvávat co nejdéle. Nyní už jsou programy mysli rozpoznány, pocity a emoce jsou uvědomovány, a již není nikdo, kdo by se na ně chytal.

Zmutovaná mysl chce ještě "osobnosti" před přechodem do stavu Existence (Bytí) namluvit, že v tomto stavu nám nebude dobře, neboť se tam například ocitneme sami a jediný, kdo bude existovat jsem já sám (což může vyvolat program strachu ze samoty - tedy z neexistence), také nás mohou přepadnout stavy úzkosti ze zmaru bytí v této realitě, neboť po poznání KDO JSEM není nikdo a nic, tak proč zůstávat v projeveném světě, ale i to jsou, jak už bylo řečeno, programy mysli a jejich hra na návrat do osobnosti. A samozřejmě i jiné prográmky, které má náš obsah mysli připraven.

Programy mysli nás chtějí ještě chytnout, ale to už se děje sporadicky a za chvíli je prokouknuta i tato iluze. Každý máme připraveny své vlastní programy mysli, které se dějí i přes tělo, které je součástí existence v tomto projeveném světě.

Pokud necháme vše plynout, pokud nezasahujeme a stále se nacházíme ve stavu vědomého Pozorovatele, který sleduje programy naší osoby nezúčastněně a nechává celý proces dojít, je to nejlehčí a nejjednodušší, co můžeme v dané situaci udělat, neboť všechno ostatní způsobuje iluzi bolesti a odporu, ale i to se děje samo, takže není nic špatně nebo dobře, zkrátka se to děje.

Vědomý pozorovatel se časem mění ve stav JÁ JSEM - vědom si Existence - Bytí tady a teď. Je to stav, kdy jsme se přesunuli z vědomi toho, že jsme (JÁ JSEM), do vědomého stavu "jen" JSEM (Bytím, samotnou Existencí).

Už není co řešit, jen být tady a teď a nechat se vést. Odevzdali jsme celý proces svému Vyššímu já, samotné vědomé Existenci - Vědomí - Bytí, tak není co víc dělat, jen být.

Samozřejmě to neznamená nedělat nic ve smyslu - ne pohybu, pohyb tu je, ale vnitřní pocity (myšlenky) jsou pozorovány a dochází ke neztotožnění se s nimi (s osobností).

Nemůžeme proto nic udělat, jen být. Děje se to skrze nás, přes tělo, přes emoce, přes pocity, ale již to není o zachytávání se na to, jen vědět, že se to děje. Jakékoliv puštění - neztotožnění - nezachytávání se na myšlenky je cesta k lehčímu procesu.

Stejně je všechno dáno v našich buňkách, takže se všechno děje samo a my jediné co můžeme dělat, je jen být tady a teď. Nechytat se na myšlenky a na to, co se děje, ale jen nechat se proces dít...

Proces, který se některým "nyní" děje, lze popsat jako stav, kdy se v nás spojují energie - samotný Pozorovatel, samotná Existence (Bytí, Vědomí, Absolutna), která se uvědomuje a samotné bytí JÁ JSEM v projeveném světě (smysly zrak, čich, sluch, hmat, chuť a myšlenky). Stáváme se ničím a zároveň vším, a to v projeveném světě může být různě intenzitní, různě dlouhé (iluze času) a různě náročné (hodnocení dobré a špatné). Ve skutečnosti "to" jen JE a není na nás (tedy na mysli) to více řešit, ale jen tomu dát průchod, pokud to jde.

Osobnost, programy mysli jsou uvědomovány a my máme pocit, že se rozpouštějí, uvolňují, ale to není přesné, neboť nikam nejdou, jen jsme si jich již vědomi a vše se jen děje. Každé slovo má svůj protiklad, takže nazvat to něčím znamená tomu dát i druhý náboj (rozpouštějí/srážejí, uvolňují/překážejí) a to se v určité fázi procesu i děje, protože Pozorovatel tomu má snahu ještě dávat hodnocení. Nehodnoťme to, jen buďme tady a teď.

To, co pomohlo v konečném důsledku Tereze bylo opravdu "jen" to odevzdání všeho. Přestala hodnotit, přestala se chytat na myšlenky, pocity, emoce, reakce těla, přestala se s tím vším ztotožňovat. Přestala dokonce nakonec i pozorovat, ale jen byla tady a teď. Stala se samotným pozorováním - bytím - samotnou Existencí.

Každý se nacházíme někde na své cestě, ve smyslu projeveného světa (reality, tedy i času), ale ve skutečnosti jsme všichni jen tím Jedním (Celkem), tím, komu se projevený svět děje a paradoxem je, že se nám nic neděje.

Proces pokračuje a rozpouštíme se do stavu Bytí (Existence) - rozpouštíme se do toho, kdo není, ale zároveň na určité úrovni je tím dějem samotným. Slova jsou zavádějící, jsou to jen berličky pro mysl, a každý obsah mysli tato slova vnímá jinak, a stejně každý z nás nakonec jde svou cestou, svým jedinečným procesem, který "je" už připraven.

Vše se děje samo, a to jediné je možné nyní sdělit.

S láskou Terka


Můžete mi samozřejmě jako vždy napsat i vlastní zkušenosti a úhel pohledu.

Všechny příspěvky a články je dovoleno sdílet s odkazem na originál článku zde na blogu.
Všechna práva vyhrazena 2022.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky