Ví kocour, že je kocourem?

18.11.2021

Ví kocour, že je kocourem? Ví strom, že je stromem? Jen člověk ví (si myslí, že ví), že je člověkem a to je ta iluze. Neboť to, že něco někdo ví, je iluze. Není tu žádné vím, není tu nikdo, kdo by něco věděl, jen se to děje a děje se to samo. Já vím, je oddělenost - dualita. Skutečnost není já vím, skutečnost neexistuje.

Použijeme příklad již zmíněného kocoura. Kocour neví, že je kocour a ani ho nenapadne řešit, čím ve skutečnost je, kdo je, proč zrovna tohle dělá on nebo proč zase ono dělá jiný kocour, kocour jen je a to ani neví, že je kocourem:)

 Je tady a teď. Kocour nevzpomíná na to, když se narodil, jaké měl dětství, jaká byla maminka, a že tatínek se ani neobjevil. Kocour nepřemýšlí o původu vesmíru:) 

Kocourovi se neděje zdánlivá iluze osoby Já jsem, zvané někdo tu je, někdo si něco myslí, někomu se něco děje, někdo má takové programy či vzorce, někdo má taková přesvědčení, někdo má takový nebo onaký názor, někdo tady něco dělá nebo nedělá.. A přeci žije. Přeci tu je. A přeci žije život tady a teď.

To co odlišuje kocoura od člověka je paměť, obsah mysli a nastavení mysli. To je dualita. Ve skutečnosti rozdíl mezi kocourem a člověkem není, neboť tu není žádný Já jsem kocour a Já jsem člověk - oboje je iluze.


Protože to co Já hledá, je jeho vlastní neexistence. Žádné Já totiž ve skutečnosti není!  

Není nic jiného není než toto, co je teď. 



Všechny příspěvky a články je dovoleno sdílet s odkazem na originál článku zde na blogu.
Všechna práva vyhrazena 2022.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky