My nejsme obsah mysli

03.05.2021

A to je třeba si plně uvědomit. Nejsme obsah mysli a ani nikdo jiný jím není. Pokud nás něco nebo někdo irituje, rozčiluje, ale i pokud s námi někdo nebývale rezonuje a vyvolává pozitivní emoce je to jen obsah mysli, a ne naše skutečnost. Obsah mysl je to s čím jsme se ztotožnili a pokud jsme vědomým pozorovatelem - už o našem obsahu mysli víme a to stačí.

Tak se můžeme buď rozčilovat nad obsahem mysli (svým nebo ostatních), nebo si uvědomit, že je to jen obsah mysli a ne skutečnost. Nelze s ním nic udělat, nelze ho změnit, nelze do vymazat, nelze ho obelstít, ale jen ho přijmout takový jaký je a vědět, že my nejsme obsah mysli, ale jsme to, co si to uvědomuje.

Přeměna z obsahu mysli

Pokud se uvědomujeme a čím dál tím více přes vědomého pozorovatele vnímáme to, kdo ve skutečnosti jsme, pokud vnímáme samotnou existenci (Vědomí, život) nacházíme se v úrovni, kdy se jakékoliv vychýlení z této úrovně existence ihned projeví. Je to tak rychlé, jak jen rychlé to může být. Není to o tom vnímat to jako něco hrozného, ale naopak ocenit důmyslnost principu samotného Vědomí a přijímat vše takové jaké to je. No a co😊.

Je to tak rychlé, že v určité fázi se mi dělo to, že přišel nepříjemný soused a já hodnotila po jeho odchodu jeho chování, a i když jsem po hodnocení prohlásila, že stejně nemohl jednat jinak, neboť jedná z obsahu mysli, neuvědomila jsem si v tu chvíli, že i já celý hovor vedu z obsahu mysli. A jaké bylo mé překvapení, když po necelé hodince, jsem se začala chovat k příteli nesmyslně takovým způsobem, že mě to samotnou vykolejilo (byli to opravdové bludy) a došlo mi, že to nejsem já, ale můj obsah mysli, stejně jako ten sousedův.

Přišlo uvědomění, že jako jsem nemohla v tu chvíli jednat jinak já, nemůže jednat jinak ani on, ani nikdo jiný, pokud jsme v obsahu mysli. Přišlo pochopení a přijetí situace takové, jaká je a přišlo okamžitě. Vysvobodil mě z toho smích. Začala jsem se smát obsahu mysli a té dokonalosti, jak se uvědomění dělo. A vše se dělo samo, bez mého přičinění, uvědomění nebo jakékoliv zásluhy, děje se to samo.

Koho chceme hodnotit, když nejsme jiní, a pokud si ještě myslíme, že jsme jiní, pak jsme v obsahu mysli😊.

Děje se to samo, ale v určité fázi, když se ještě mysl občas chytí na obsah mysli a ztotožní se s ním, se i to děje pro naše uvědomění toho, že ve skutečnosti to nejsme my, kdo se chytil, ale mysl na obsah mysli. A my nejsme ve skutečnosti ani naše mysl, ani obsah mysli, stejně jako nikdo jiný. Že jakékoliv zapomenutí na to, kdo ve skutečnosti jsme, je po zásluze ukázáno😊.

Obsah mysli, co to vlastně je?

Mysl lze vnímat jako nástroj, jako přijímač a vysílač, nástroj, který reaguje na frekvenci, vlny, které se pohybují a v případě, že jsme na stejné vlně (frekvenci), mysl se chytí a začne vysílat nebo přijímat. Obsah mysli naproti tomu je to vlnění a frekvence vln, které mají za následek, že si přitáhnou to, co je na stejné vlně. To tu ale bude stále, jde jen o to se s tím neztotožňovat - nechytat se na to.

Co proto můžeme udělat, aby se mysl na obsah mysli nechytala? Nic😊. Můžeme si to uvědomit, můžeme vědomě pozorovat naše pocity a obsah mysli, ale nelze s tím udělat nic, jen to přijmout takové jaké to je a neřešit to. A i to, zda si to uvědomíme, se děje samo, takže co s tím chcete dělat?

Můžeme být jen vědomým pozorovatelem a bez náboje dobrého či zlého, bez náboje hodnocení či souzení, bez ničeho a něčeho, jen pozorovat přítomnost tady a teď.

Ano, je to stále dokola, ale možná, že už je to jiné. Má to jiný náboj.

Ve skutečnosti se nic neděje

Ono totiž o nic nejde, nic se ve skutečnosti neděje a není na nás to změnit, jen si to uvědomit. Uvědomit si, co nejsme a vnímat stav existence tady a teď, stát se existencí. Ale nemůžeme proto nic udělat, děje se to samo.

Nechme tedy samotný Princip ať koná v zájmu Celku, ať je to cokoliv.


Pokud máte otázky či sdílení, můžete mi napsat prostřednictvím formuláře. S láskou Terka

Všechny příspěvky a články je dovoleno sdílet s odkazem na originál článku zde na blogu.
Všechna práva vyhrazena 2022.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky